درمان پوست و مو

درمان همیشه پرهزینه است به خاطر همین برای رسیدن به پوست و سرزنده بودن مو و همینطور آرامش بوجود آمده از اعصاب خوب حتما باید از ویتامین های مناسبی استفاده کرد.

درمان پوست و مو

درمان همیشه پرهزینه است به خاطر همین برای رسیدن به پوست و سرزنده بودن مو و همینطور آرامش بوجود آمده از اعصاب خوب حتما باید از ویتامین های مناسبی استفاده کرد.

پیشرفت زندگی های امروزی و همینطور مشغله های کاری زیاد باعث شده که مشکلات زیادی برای ما ایجاد شود مانند برهم خوردن آرامش و ایجاد استرس که باعث برهم خوردن اعصاب میشود، گاهی هم ریزش مو و آسیب های وارده به پوست که به خاطر مصرف فست فود ایجاد میشود خسارت های روحی زیادی را به ما میزند به خاطر همین خیلی از متخصصان بر این باورند که درمان خیلی از مشکلات ما بوسیله مصرف ویتامین های لازم قابل پیشگیری است.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

 

درمان پوست و مو و اهمیت هورمون تیروئید

از سری مباحثی که در مقاله های گذشته در مورد پوست و مو عرض کردیم این دفعه می خواهیم به موضوع خیلی مهمی به نام هورمون تیروئید و رابطه آن با ترمیم و یا حتی آسیب به پوست و مو صحبت کنیم. غده تیروئید پروانه ای شکل است و همانطور که در تصویر مشاهده میکنید در زیر گلو قرار دارد و دقیق تر میشود گفت قسمت زیر حنجره که جزو غدد بسیار مهم بدن می باشد که در ادامه به وظایف آن اشاره میکنیم.

از مهمترین وظایف غده تیروئید میشود به بحث ید اشاره کرد که در جذب و انتقال ید نقش اساسی دارد. مکانیسم های بسیار طولانی دارد که ما در اینجا اشاره نمیکنیم. نمک همانطور که در احادیث ما که توسط معصومین بیان شده نقش بسیار مهمی در زنجیره غذاییمان دارد زیرا در پزشکی نمک و نان حتی به عنوان یک غذای کامل به حساب می آید.

پس میتوان گفت نمک نقش بسیار مهمی دارد از آن مهمتر این است که نمک باید ید دار باشد به خاطر همین است که از نمک های دریایی استفاده میکردند چون ید دار و مفید تر است. یکی از دلایلی که ما میگوییم ید برای بدن مهم است همین غده تیروئید است که نقش اساسی در جذب و انقال ید بر عهده دارد. اگز به بدن ما ید به اندازه کافی نرسد غده تیروئید بزرگ شده که به آن بیماری گواتر هم میگویند و همینطور بیماری های بسیار زیاد تر که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت میکنیم .

کم کاری یا پرکاری تیروئید

به طور کلی ما توسط آزمایشات بالینی میتونیم به رنج نرمال هورمون های تیروئیدی پی ببریم که این هورمون های توسط TSH تنظیم میشه و ما در برگه های آزمایشمون توسط خونی که از ما گرفته میشه میتونیم کاملا تشخیص بدیم حالا چطوری تشخیص بدیم؟؟؟ اگر هورمون تیروئید در بدن کم ترشح بشه بدن دچار پرکاری تیروئید شده تا اون کمبود رو جبران کنه و اگر افزایش هورمون رو داشته باشیم بدن دچار کم کاری تیرووئید شده و کوچیک میشه.

تاثیرات هورمون تیروئید بر پوست و مو

به طور کلی تیروئید و هورمون های مترشحه از آن نقش خیلی مهمی در بدن ما مخصوصا بر پوست و مو ما دارد اگر این هورمون کم ترشح شود همانطور که در بالا گفتیم بدن دچار پرکاری تیروئید شده که منجر به کاهش شدید وزن و لاغری بیش از حد شده و باعث کمبود کلسیم و از همه مهمتر باعث پوکی استخوان در دراز مدت می شود. به صورت کلی که برای پرکاری تیروئید درمان قطعی وجود ندارد اما داروی کاربی مازول برای کنترل آن بسیار عالی است .

و اما میرسیم به کم کار تیروئید که نقش مهمی در خشکی پوست و ریزش مو دارد به این ترتیب که اگر ما افزایش هورمون را در بدن داشتییم به کم کاری تیروئید دچار میشویم که به افزایش شدید وزن دچار شدیم علاوه بر چربی بالا و مشکلات و عارضه های قلبی ما به خشکی پوست و ریزش مو دچار میشویم که دارویی که برای کنترل کم کاری در دنیا وجود دارد لووتیروکسین میباشد که تا آخر عمر باید مصرف شود.

دارو های زیادی هم در بحث طب سنتی وجود دارد که در جامعه امروزی ما قارچ گانودرما نقش اعجاب انگیزی در کنترل و بهبودی این مشکلات تیروئیدی دارد که به همه شما عزیزان  مصرف این قارچ را توصیه میکنم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی